כיצד לזהות מנעולן אמין

לאנשים בדרך כלל נופלים על מנעולנים שרק רוצים להונות מישהו. עם כמה שאלות ממוקמות היטב וכמה ידע על אופן הפעולה של התעשייה, ניתן להימנע ממצב סיוט כזה.

דע איך נראית תרמית

ישנם מספר סימנים מובהקים להונאה, ואנשי מקצוע מכובדים עובדים קשה כדי להימנע מנטיות אלה. לדוגמה, יש לראות את הדברים הבאים כדגלים אדומים:

  1. כל הערכה טלפונית שנראית נמוכה מאוד.  הרמאים עובדים על ידי יציקה של רשת גדולה ומקווים שהם יכולים לגרום למישהו לנגוס בהערכה נמוכה באופן לא מציאותי. הערכות אלה ניתנות תמיד דרך הטלפון – לעולם לא באופן אישי – ובדרך כלל אינן ספציפיות. מי שמייצג את העסק בטלפון לא יוכל לענות על שאלות מפורטות לגבי אילו עמלות הם חלק מההערכה. אם הם לא יכולים, זה כנראה הערכה מזויפת.
  2. אין מידע תקיף על העסק. זה נראה מטורף, אבל יש כמה רמאים שלא טורחים אפילו להרכיב שם רשמי ל"עסק "שלהם. כאשר לוחצים עליהם, הם עשויים פשוט להציע שם צלילי כללי שלא ניתן לאמת בשום מקום באינטרנט. יכול להיות שאין אתר המשויך ל"עסק " למשל בעיר טבריה, וייתכן שלא נמצא מידע ליצירת קשר עם מנעולן. מדובר בסימנים גרועים ביותר ויש להימנע מכל "עסק" כזה.
  3. המנעולן מייצר אומדן גדול יותר או דורש מזומנים. כך מבוצעת ההונאה. הערכת הטלפון נמוכה באופן מפתיע, וההערכה של המנעולן בטבריה גבוהה באופן לא הוגן. אך כשאנשים נלכדים מחוץ לרכב או מביתם, הם עשויים להתרפא ולשלם את המחיר הנדרש. זה מה שהרמאי רוצה. ומכיוון שלרמאים האלה אין עסק מכובד שמגבה אותם, צריך לשלם אותם במזומן. אל תיכנע לאף אחד, כי ככל הנראה מדובר בפושע שפורץ דרך המנעול.
  4. המנעולן צריך לקדוח או להחליף את המנעול בגרסת "אבטחה גבוהה". מנעולנים בטבריה מסוגלים להביס כמעט את כל מנעולי הדלתות והרכב המקובלים, ולכן כאשר הם טוענים שהם צריכים לקדוח אחד כזה, יש להתייחס לכך בספקנות. מדי פעם זה הכרחי, אך רק כאשר המנעול ניזוק קשות. כמו כן, הרמאים עשויים להציע להחליף מנעול קונבנציונאלי במנעול "אבטחה גבוהה", ולגבות כסף רב עבור השירות. ברוב המכריע של המקרים, מנעולי אבטחה גבוהים אלה הם רק חיקויים זולים של מותגי מנעולים מכובדים, ולא יספקו אבטחה מספקת. חפש מותג מנעולים איכותי כמו , Mult-T-Lock, Abloy, Evva או Yale, מכיוון שהם לא מייצרים מנעולים לא איכותיים.

דע כיצד לזהות מנעולן בעל מוניטין

זה קל מספיק כדי להימנע מהונאה, אך גם מנעולנים מטבריה שאינם מכניסים מלכודת ברורה עשויים עדיין לחפש לקוח לקוח נואש. למרבה המזל, ישנן שיטות שימושיות לאתר גם מנעולנים מוסמכים . חלק משיטות אלה כוללות:

  1. מבקש מזהה את המנעולן. מנעולנים נדרשים לספק תעודת זהות כאשר הם מתבקשים. זיהוי זה מכונה בדרך כלל כרטיס מנעולן. זה לא חוקי לספק שירותי מנעולן ללא תעודת מנעולן, ויש לראות בזה חיוני לפני שכירת איש מקצוע.
  2. מבקש ממנעולן הערכה בכתב.   זה אולי נראה כמו פורמליות בלבד, אך ניתן להימנע מהונאות רבות אם המנעולן בטבריה נאלץ לספק הערכה בכתב הדורשת הרשאה חתומה. אומדן אמור לכלול את כל העמלות בגין שירות וחלקים, ואם יש פער בין האומדן בכתב לבין הערכת הטלפון, עבור למישהו אחר.

באופן כללי, עדיף לפנות לחנות מנעולים מקומית בטבריה מאשר רק להעסיק אדם, שכן לחנות מנעולים יש מוניטין להגן באזורם. וברגע שאותרה חנות מכובדת, מומלץ לרשום את מספרם, במקרה חירום בהמשך.

יש מעט דברים מתסכלים יותר מלהינעל מחוץ לרכב או לבית, אך גם כשמתמודדים עם תסכול כזה, זה חיוני שאנשים ישמרו על הראש. אחרת, הם עשויים להילקח על ידי הרמאי.

דילוג לתוכן
לחיוג לחץ כאןוואטסאפ